Дата и час: 23 Апр 2019, 13:57



Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
BMW 530i срещу Mercedes E 350 
Автор Съобщение
BMW Ентусиаст
BMW Ентусиаст

Регистриран на: 20 Яну 2009, 16:42
Мнения: 271
Мнение BMW 530i срещу Mercedes E 350
BMW 530i срещу Mercedes E 350
Изображение
Повече мощност при по-нисък разход на гориво: това е мотото, под което инженерите на BMW са оптимизирали модела 530i. Сега автомобилът се изправя лице в лице срещу вечния си съперник - Mercedes E 350. Едно сравнение, което дава отговор на въпроса, дали баварската лимузина ще успее да открадне поне част от клиентите на лимузината с трилъча емблема на предния капак.

Сред новите технологични иновации в петата серия са асистент за предупреждаване на водача при нежелателно напускане на лентата на движение, както и адаптивен темпомат.

И все пак най-интересните нововъведения в 530i се крият под предния капак – за втори път през четирите години производство на модела, баварците увеличават мощността, като същевременно намаляват разхода на гориво. Дали това е достатъчно, за да бъде преборена E-класата на Mercedes?

Две различни философии

Първоначално с 231, а по-късно с 258 к. с., сега двигателят на „бавареца” вече разполага с 272 конски сили, с което редовия „шестак” на BMW се изравнява с дебютиралия през 2005 година 3,5-литров V6 на E 350. Ако не броим еднаквата мощност обаче, двата двигателя изповядват коренно различни философии, което не се отнася само за разликите между V-образните и редовите конструкции. Напълно в противоречие с досегашните си привички, BMW са екипирали и своя бензинов шестцилиндров мотор със система за директно впръскване на горивото в цилиндрите, която при това е от второ поколение и разполага с пиезо-инжектори, осигуряващи намаляване на разхода дори при високи обороти.

Икономията на гориво спрямо досегашния модел с автоматична трансмисия се равнява на около 15 процента и се подпомага от решения като оползотворяването на част от енергията при спиране и изключването на някои периферни агрегати, когато няма нужда от тях. С резултат от минимален разход 7,5 литра на 100 километра и 178 грама CO2 на 100 километра не може да се похвалят нито хибридния Lexus GS 450h (7,9 л/100 км, 186 г/100 км), нито E 350 (9,7 л/100 км, 231 г/100 км). Икономията се очаква да стане още по-сериозна след внедряването на очакваната в края на тази година система за автоматично изключване на двигателя при по-продължително спиране.
Икономия на гориво и удоволствие от шофирането наведнъж

След казаното дотук в никакъв случай не бива да оставате с погрешното впечатление, че намаляването на разхода на гориво се е отразило отрицателно на удоволствието от шофирането. Дори точно обратното – трилитровият двигател е същински технологичен шедьовър – развърта се с фантастична лекота и без наличието на дори най-беглия намек за вибрации. Адреналинът на водача се покачва допълнително от обстоятелството, че при форсиране звукът става приятно агресивен. В допълнение към това, „петицата” за пореден път демонстрира познатите си качества като прекрасна, спонтанна и прецизна управляемост и извънредно динамично поведение на пътя. Всъщност – класическите ценности на марката от Мюнхен. Тук на Mercedes му се налага да отстъпи, но затова пък не пропуска да контрира с други, не по-малко впечатляващи „оръжия”.

Моделът от Щутгарт е не по-малко сигурен в поведението си на пътя автомобил, който просто не притежава толкова силно изразен спортен дух. Затова пък E 350 може да се похвали с комфорт на пътуване, който остава недостижим в този клас. Дори и при движение по разбити пътни участъци, Е-класата преодолява неравностите със забележителен финес. Специално когато става дума за движение по магистрала, Mercedes се придвижва буквално неусетно, и то дори със стандартното си окачване. Излишно е да споменаваме, че при поръчване на опционалното пневматично окачване, нещата добиват дори още по-впечатляващи измерения.

Така резултатът от теста всъщност изглежда напълно закономерен – „петицата” демонстрира спортен характер, на моменти почти преминаващ в нервност, докато E-класата излъчва спокойствие и улегнал нрав. BMW се оказва малко по-изгодната алтернатива измежду двата автомобила, и това дава на баварския модел няколко точки преднина и в крайна сметка му носи победата в този тест. Иначе ако не броим финансовата страна на въпроса, двата автомобила завършват рамо до рамо – различни като философия, но равностойни като качества.

Източник: Auto Motor Und Sport


20 Мар 2009, 23:40
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 1 мнение ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Copyright 2018 bgbmw.com
Powered by phpBB