Дата и час: 20 Юни 2019, 03:56



Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Календар на Formula 1 за 2010г. 
Автор Съобщение
BMW Пристрастен
BMW Пристрастен
Аватар

Регистриран на: 04 Дек 2008, 18:35
Мнения: 4764
Местоположение: София, Бавария
Skype: mastera45
Мнение Календар на Formula 1 за 2010г.
Календар на Formula 1 за 2010г.

Състезания

1. Бахрейн - 14 март 2010г.
Писта - Сахир
Начало (местно/българско време): 13:00/14:00 часа
Дължина на обиколка: 6,299 км
Обиколки: 49
Дистанция на състезанието: 308,651 км

Изображение


2. Австралия - 28 март 2010г.
Писта: Албърт Парк
Начало (местно/българско време): 17:00/09:00 часа
Дължина на обиколка: 5,303 км
Обиколки: 58
Дистанция на състезанието: 307,574 км

Изображение


3. Малайзая - 04 април 2010г.
Писта: Сепанг
Начало (местно/българско време): 17:00/12:00 часа
Дължина на обиколка: 5,543 км
Обиколки: 56
Дистанция на състезанието: 310,408 км

Изображение


4. Китай - 18 април 2010г.
Писта: Шанхай
Начало (местно/българско време): 14:00/09:00 часа
Дължина на обиколка: 5,451 км
Обиколки: 56
Дистанция на състезанието: 305,066 км

Изображение


5. Испания - 09 май 2010г.
Писта: Каталуния
Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа
Дължина на обиколка: 4,655 км
Обиколки: 66
Дистанция на състезанието: 307,230 км

Изображение


6. Монако - 23 май 2010г.
Писта: Монте Карло
Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа
Дължина на обиколка: 3,340 км
Обиколки: 78
Дистанция на състезанието: 260,520 км

Изображение


7. Турция - 30 май 2010г.
Писта: Истанбул парк
Начало (местно/българско време): 15:00/15:00 часа
Дължина на обиколка: 5,338 км
Обиколки: 58
Дистанция на състезанието: 309,604 км

Изображение


8. Канада - 13 юни 2010г.
Писта: Жил Вилньов
Начало (местно/българско време): 13:00/20:00 часа
Дължина на обиколка: 4,361 км
Обиколки: 70
Дистанция на състезанието: 305,270 км

Изображение


9. Европа - 27 юни 2010г.
Писта: Валенсия
Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа
Дължина на обиколка: 5,419 км
Обиколки: 57
Дистанция на състезанието: 308,883 км

Изображение


10. Великобритания - 11 юли 2010г.
Писта: Силвърстоун
Начало (местно/българско време): 12:00/14:00 часа
Дължина на обиколка: 5,900 км
Обиколки: 60
Дистанция на състезанието: 308,355 км

Изображение


11. Германия - 25 юли 2010г.
Писта: Хокенхайм
Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа
Дължина на обиколка: 4,574 км
Обиколки: 67
Дистанция на състезанието: 306,458 км

Изображение


12. Унгария - 01 август 2010г.
Писта: Хунгароринг
Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа
Дължина на обиколка: 4,381 км
Обиколки: 70
Дистанция на състезанието: 306,670 км

Изображение


13. Белгия - 29 август 2010г.
Писта: Спа-Франкоршамп
Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа
Дължина на обиколка: 7,004 км
Обиколки: 44
Дистанция на състезанието: 308,176 км

Изображение


14. Италия - 12 септември 2010г.
Писта: Монца
Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа
Дължина на обиколка: 5,793 км
Обиколки: 53
Дистанция на състезанието: 307,029 км

Изображение


15. Сингапур - 26 септември 2010г.
Начало (местно/българско време): 20:00/15:00 часа
Дължина на обиколка: 5,073 км
Обиколки: 61
Дистанция на състезанието: 309,453 км

Изображение


16. Япония - 10 октомври 2010г.
Писта: Сузука
Начало (местно/българско време): 14:00/08:00 часа
Дължина на обиколка: 5,807 км
Обиколки: 53
Дистанция на състезанието: 307,771 км

Изображение


17. Корея - 24 октомври
Начало (местно/българско време): - /09,00 часа
Дължина на обиколка: 5,621 км
Обиколки: 55
Дистанция на състезанието: 309,155 км

Изображение


18. Бразилия - 7 ноември
Писта: Интерлагос (Хосе Карлос Паче)
Начало (местно/българско време): 14:00/19:00 часа
Дължина на обиколка: 4,309 км
Обиколки: 71
Дистанция на състезанието: 305,909 км

Изображение


19. Абу Даби - 14 ноември 2010г.
Писта: Яс Марина
Начало (местно/българско време): 14:00/13:00 часа
Дължина на обиколка: 5,554 км
Обиколки: 55
Дистанция на състезанието: 305,470 км

Изображение

*Състезанията ще се излъчват по TV7 на живо!


Правила за сезон 2010


Сезон 2010 във Формула 1 започва тази неделя на 14 март на пистата "Сахир" в Бахрейн. Както всяка друга година и през тази ФИА въведе нови правила. Макар промените да не са радикални, както през 2009 година, новите правила също ще имат сериозен отзвук в света на Гран при.

Презареждане с гориво:

Най-голямата промяна през новия сезон определено е забраната за презареждане с гориво по време на състезанията. Това става за първи път от 1993 година насам. Спирането в бокса ще продължи да го има, но вече ще е доста по-бързо от преди. Пилотите отново ще са задължени да използват в надпреварата и двата типа сухи гуми - меки и твърди. Сега болидите имат много по-големи резервоари, заради забраната. От около 80 литра вече резервоарите са почти 250 литра. Това има голям ефект върху състезателните стратегии на отборите, а пилотите трябва да внимават повече с износването на гумите и спирачките. Освен това разпределението на теглото е много по-различно от миналата година, заданата част на колата е по-широка, а базата на болида по-голяма.

Точкова система:

Още една голяма промяна във Формула 1 през новия сезон. Старата система 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 точки, вече не е актуална и се заменя от нова, която включва точки за първите 10 пилоти. Това се налага, заради разширяването на стартовата решетка. С новите правила победителят ще взима 25 точки, вторият 18, третият 15, а за останалите седем места точките се разпределят по следния начин: 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1.

Тегло на колите:

Минималното тегло на болидите нарастна от 605 кг на 620 кг. Основната идея зад тази промяна е да не се ощетяват по-едрите пилоти при използване на системата КЕРС, защото през 2009 г. тези състезатели имаха проблеми с разпределнието на теглото. Отборите обаче имат споразумение да не изпозлват КЕРС през 2010 година и едва ли ще видим скоро системата за кинетична енергия.

Тесни предни гуми:

Когато сликовете се завърнаха във Формула 1 през 2009 г, размерът на гумите не бе променен. Интересното в случая бе, че предните гуми, със старата ширина имаха повече контактна площ и по-голямо сцепление от задните. За това се наложи през сезон 2010 ширината на предните гуми да бъде намалена от 270 мм на 245 мм, за да има по-голям баланс. Заради пълните резервоари на старта, колите са вече с около 100 кг по-тежки и Бриджстоун ще използват вече по-твърди смеси в гумите си. Освен това броят на гумите за един пилот през уикенда беше намален от 14 на 11 коплекта. Всеки пилот в последната фаза на квалификацията (топ 10) трябва да стартира със същите гуми и в състезанието.

Капаци на джантите:

Отборите вече нямат право да използват капаци на джантите на болида, но едва ли на някого ще му липсват. Това означава един проблем по-малко за механиците в бокса, които се опитват да скъсят престоя за смяна на гуми на 3 секунди. Освен това, може да се подпомогне и изпреварването, тъй като завихрянето на въздуха зад болида е малко по-малко от преди.

Повече отбори в шампионата:

12 отбора или 24 болида ще стартират през 2010 г. Това доведе и до лека промяна в квалификациите. Вече в първите две части, ще бъдат отстранявани по седем пилота вместо по 5. Забраната за презареждане позволява на пилотите с малко гориво да поставят силни времена и да се класират в трите фази. Ще има много различни стратегии и ще е интересно за феновете.

Тестове:

Ако екип заяви, че някой от пилотите му ще бъде заменен от друг, който не е участвал във Формула 1 в последните две години ще му бъде позволен еднодневен тест на писта, която не е част от календара на Ф1 за съответната година. Това се прави с цел да се избегнат сценарии подобни на дебюта на Хайме Алгуерсуари през 2009 година, който нямаше никакъв опит с болид от Ф1 и беше карал само на една права. Отборите вече имат на разположение 6 дни (а не 8) за тестове на прави участъци, които могат да разменят за 4 часа в аеродинамичния тунел с модел в мащаб 1:1.

_________________
....................................................................Нов Внос!
ИзображениеИзображение


14 Мар 2010, 13:23
Профил WWW
BMW Пристрастен
BMW Пристрастен
Аватар

Регистриран на: 04 Дек 2008, 18:35
Мнения: 4764
Местоположение: София, Бавария
Skype: mastera45
Мнение Re: Календар на Formula 1 за 2010г.
Двойна победа спечели екипът на Ферари в Гран при на Бахрейн, първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2010 г., като Фернандо Алонсо пресече финала 16 секунди пред съекипника си Фелипе Маса. Трети остана Люис Хамилтън (Макларън), въпреки че се притесняваше за вибрации в своя МР4-25 в последната третина от състезанието.

Повреда в изпускателната система на Себастиан Фетел (Ред Бул) улесни максимално Скудерията, тъй като германецът водеше безпроблемно от старта чак до 34-а от 49 обиколки на пистата Сахир. Той все пак финишира 4-и.


Очаквайте още новини от състезанието по-късно...

_________________
....................................................................Нов Внос!
ИзображениеИзображение


14 Мар 2010, 15:55
Профил WWW
BMW Пристрастен
BMW Пристрастен
Аватар

Регистриран на: 04 Дек 2008, 18:35
Мнения: 4764
Местоположение: София, Бавария
Skype: mastera45
Мнение Re: Календар на Formula 1 за 2010г.
Класиране при пилотите след първи кръг - Бахрейн
Позиция Пилот Отбор Точки
1 Фернандо Алонсо Ферари 25
2 Фелипе Маса Ферари 18
3 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 15
4 Себастиан Фетел Ред Бул - Рено 12
5 Нико Розберг Мерцедес GP 10
6 Михаел Шумахер Мерцедес GP 8
7 Дженсън Бътън Макларън - Мерцедес 6
8 Марк Уебър Ред Бул - Рено 4
9 Витантонио Лиуци Форс Индия - Мерцедес 2
10 Рубенс Барикело Уилямс - Косуърт 1
11 Бруно Сена HRT/Испания - Косуърт 0
12 Адриан Сутил Форс Индия - Мерцедес 0
13 Лукаш ди Граси Върджин - Косуърт 0
14 Себастиян Буеми Торо Росо - Ферари 0
15 Тимо Глок Върджин - Косуърт 0
16 Хайме Алгуерсуари Торо Росо - Ферари 0
17 Карун Чандок HRT/Испания - Косуърт 0
18 Ярно Трули Лотус - Косуърт 0
19 Виталий Петров Рено 0
20 Нико Хюлкенберг Уилямс - Косуърт 0
21 Педро де ла Роса БМВ - Заубер - Ферари 0
22 Роберт Кубица Рено 0
23 Камуи Кобаяши БМВ - Заубер - Ферари 0
24 Хейки Ковалайнен Лотус - Косуърт 0

Класиране при отборите след първи кръг - Бахрейн
Позиция Отбор Точки
1 Ферари 43
2 Макларън - Мерцедес 21
3 Мерцедес GP 18
4 Ред Бул - Рено 16
5 Форс Индия - Мерцедес 2
6 Уилямс - Косуърт 1
7 Рено 0
8 Торо Росо - Ферари 0
9 Лотус - Косуърт 0
10 HRT/Испания - Косуърт 0
11 БМВ - Заубер - Ферари 0
12 Върджин - Косуърт 0


-----------------------------------------------------------------------------------

Двойна победа за Ферари в Бахрейн

Двойна победа спечели екипът на Ферари в Гран при на Бахрейн, първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2010 г., като Фернандо Алонсо пресече финала близо 15 секунди пред съекипника си Фелипе Маса. Трети остана Люис Хамилтън (Макларън), въпреки че се притесняваше за вибрации в своя МР4-25 в последната третина от състезанието.

Повреда в изпускателната система на Себастиан Фетел (Ред Бул) улесни максимално Скудерията, тъй като германецът водеше безпроблемно от старта чак до 34-а от 49 обиколки на пистата Сахир. Той все пак финишира 4-и.

На старта Фетел повече чисто от полпозишън, зад него Алонсо успя да изпревари във втория завой Маса, а Нико Розберг (Мерцедес) задмина Хамилтън (загубил почва при опит да атакува Ферари-тата).

Страхотен старт направи Хейки Ковалайнен - от 21-и отиде 16-и, докато Роберт Кубица (Рено) и Адриан Сутил (Форс Индия) от 9-и и 10-и се свлякоха в дъното на колоната след завъртания.

Огромен облак дим пък предполагаше наличие на проблем при Уебър на старта и екипът му моментално се приготви да го посрещне в питлейна. Австралиецът обаче не докладва нищо и продължи.

Междувременно Карун Чандок (Испания Рейсинг), потеглил от пита, отпадна още във втория тур. Лукас ди Граси спря в следващата обиколка. Индиецът обясни, че е попаднал на бабуна, за която не знаел и тя го изхвърлила от трасето. Бразилският му колега за пореден път бе предаден от хидравликата в своя VR-01. Междувременно предната част на Лотус-а на Ярно Трули бе много нестабилна и италианецът подозираше, че е счупил нещо по предното крило в първия тур.

До края на надпреварата не стигнаха още Камуи Кобаяши (заради проблем с хидравликата на неговия Заубер С29), Витали Петров (повреда в окачването на Рено R30, причинена според обяснението му при преминаване върху бордюр), Тимо Глок (повреда в скоростната кутия на Върджин-а), Бруно Сена (вероятна повреда в хидравликата във втория болид на Испания Рейсинг), Педро де ла Роса (също хидравличен проблем при Заубер.)

Напред лидерите поне в началото нямаха грижи. В 10-я тур Фетел вървеше на около три секунди пред Алонсо, а серията спирания в бокса започна в 13-а обиколка. Фернандо влезе в пита в 17-я тур заедно с Розберг, Уебър и Бътън. Фетел и Маса също смениха гуми тур по-късно. След приключване смените на гуми редът в 20-а обиколка бе Фетел, Алонсо, Маса, Витантонио Лиуци, Хамилтън, Розберг, Рубенс Барикело, Шумахер, Бътън, като пилотите на Форс Индия и Уилямс не бяха спирали в бокса.

До този момент пък единствено състезателите на Лотус от новите екипи бяха все още в надпреварата. Техническият директор Майк Гаскойн загуби телеметрията от болидите, но бе уверен в здравината на Т127. По-късно обаче Ярно Трули се бори до финала с хидравлична повреда, но все пак успя да стигне края на състезанието и Лотус с удоволствие празнуваха факта, че и двамата им пилоти видяха карирания флаг.

Междувременно след 30-а обиколка Фетел получи указание от тима си да пази разликата между себе си и Алонсо, която бе паднала под секунда и половина. Според наблюденията на Ред Бул испанецът можеше да прегрее гумите си, ако натиска прекалено, за да гони немския си съперник. Това пролича още в следващите турове, след като Фернандо върна газта и изостана отново на малко повече от 2 секунди. Същевременно Маса бе предупреден да внимава повече за двигателя си, вече сменен преди надпреварата. В 34-а обиколка обаче Фетел регистрира загуба на мощност от своя агрегат, при което Алонсо моментално се залепи за него. По-малко от обиколка след това двукратният световен шампион го изпревари, веднага след него и Маса задмина Себастиан, чийто проблемът вероятно бе пукнатина в изпускателната система. Фетел все пак се добра до 4-о място. Зад него завърши Розберг, изпреварил и в състезанието Михаел Шумахер.




Двойно отпадане в Заубер заради хидравлични повреди

Хидравлични повреди и в двата болида С29 на Заубер извадиха от Гран при на Бахрейн Педро де ла Роса и Камуи Кобаяши.

- Темпото в състезанието беше добро. Педро направи интелигентна надпревара и се справи чудесно с гумите. Камуи, който бе с по-твърдия тип, бе принуден да спре още преди първия си планиран питстоп. Сега трябва да анализираме грижите с хидравликата - сподели техническият директор Вили Рампф.

Въпреки неохотното си връщане в F1 като шеф на отбор, и Петер Заубер имаше различни очаквания за първия старт, както всъщност и състезателите му.

- Направих добър старт, но веднага след него загубих позиции - наложи да се да изляза от пистата, за да избегна удар с други болиди. На тревата загубих ускорение и няколко автомобила ме задминаха, така че в 4-и завой на практика бях по-назад. След това С29 бе достатъчно добър, за да се боря за точки, но ме извикаха в пита в 29-я тур заради хидравлична повреда - коментира Де ла Роса.

Японският му съотборник спря още по-рано - в 12-а обиколка от състезанието. Тогава Кобаяши загуби сервото и повече не можеше да превключва скорости. На старта той спечели 4 места, но след това повреди гума и темпото му падна.

- Освен това сега смятам, че щеше да е по-добре да тръгна с меките гуми - Педро бе по-бърз с тях - допълни той.



Браун не е сигурен, че Шумахер ще може да се бори за титлата тази година

Шефът на отбора на Мерцедес - Рос Браун, заяви, че Михаел Шумахер може и да не успее да се намеси в борбата за световната титла през този сезон.

След три-годишна пауза, 7-кратният световен шампион се завърна в спорта, но през уикенда в Бахрейн Михаел не можа да покаже същата скорост, която показа неговият доста по-млад съотборник Нико Розберг.

Самият Браун бе попитан от журналистите в Бахрейн дали според него Шумахер има шанс да спечели титлата още веднъж тази година.

"Ако трябва да бъда честен - не знам дали той може да се завърне и веднага да спечели титлата.

Не мисля, че и той самия знае. Но той трябва да вложи всичките си сили в това, а ние ще направим всичко възможно, за да му дадем тази възможност", заяви Браун.

Люис Хамилтън: Поздравявам Ферари за двойната победа

Бахрейн. Пилотът на Макларън Люис Хамилтън зае трето място в първото състезание от календара на Формула1 – това за Гран при на Бахрейн. Той поздрави състезателите на Скудерия Ферари, които заеха първите две места, но е щастлив, че се е наредил зад тях, защото това никой не го е очаквал. „Поздравявам Ферари за двойната победа. Що се отнася до моето представяне, мисля, че се представихме много добре. Имах известни проблеми, но все пак съм доволен от класирането ми, защото не очаквахме това да се случи.
Смятам, че ни очаква изключително интересен сезон, защото трябва да се научим да използваме гумите и да пестим гориво”, каза Хамилтън.

_________________
....................................................................Нов Внос!
ИзображениеИзображение


14 Мар 2010, 18:49
Профил WWW
BMW Пристрастен
BMW Пристрастен
Аватар

Регистриран на: 04 Дек 2008, 18:35
Мнения: 4764
Местоположение: София, Бавария
Skype: mastera45
Мнение Re: Календар на Formula 1 за 2010г.
Проблемът на Фетел е бил в свещите

Инспекцията след състезанието в Бахрейн е показала, че проблемът на Себастиан Фетел е бил в свещите, а не в системата за отработени газове, както се предполагаше по-рано.

На пистата Сахир пилотът на Ред Бул потегли от пол позишън, а победата му изглеждаше почти сигурна. Към 33-тия тур обаче германецът започна да губи темпо и в крайна сметка бе изпреварен от двамата пилоти на Ферари, както и от Люис Хамилтън.

В резултат на това състезанието завърши с двойна победа за Ферари, а третото място на подиума отиде за Хамилтън с Макларън. Фетел трябваше да се задоволи с четвъртата позиция, като в заключителните турове дори бе принуден да се защитава от Нико Розберг с Мерцедес GP.


Медиите твърдят, че Гран при на Бахрейн е била скучна

Повечето публикации в британската преса нарекоха провелата се в неделя Гран при на Бахрейн изключително скучна.

Пилоти и други представители на спорта обвиняват за това забраната за презареждане, като повечето коли разчитаха на много сходни стратегии на пистата Сахир, поради което нямаше чак толкова възможности за изпреварвания.

Марк Уебър от Ред Бул, който е известен с по-свободните си изказвания, попита иронично: „Защо продължават да се бъзикат с това?"

От „Дейли Телеграф" се съгласиха с това и предупреждават за прекалено „бърникане" в правилата. От „Сън" директно нарекоха състезанието скучно, а от „Дейли Мейл" добавят: „ФИА и останалите отбори трябва много бързо да се вгледат в проблема и да видят какво може да бъде променено."

„В момента спортът е в опасност, като му липсва най-голямото богатство. Сега има четирима световни шампиони на стартовата решетка и те са в конкурентни коли. Състезанието би трябвало направо да блести, а не да бъде сухо като пустиня."

В други страни медиите не бяха чак толкова крайни в изказванията си, но дори от италианското издание „Гадзето дело Спорт", които бяха особено доволни от двойната победа на Ферари, споменаха за липсата на напрежение.

От немското издание „Билд" цитираха Йорг Сутил (баща на Адриан Сутил): „Следващия път ще си взема нещо за четене."

Михаел Шумахер и Фернандо Алонсо пък предвиждат повече подобни състезания през 2010 година...


-------------------------------------------------------------------------------------
И още...

Двойно отпадане в Заубер заради хидравлични повреди
Бриджстоун доволни от гумите си
Испания Рейсинг щастливи от 20-е си тура в състезанието
Мечтан старт за Лотус
Торо Росо решени да се развиват
Форс Индия сравнително доволни от представянето си
Смесени чувства в Рено
Точка за Уилямс на Сахир (Само една точка за отбора на Уилямс)
Мерцедес Гран при признават липса на скорост
В Макларън доволни от старта на сезона
Мос благодари на феновете за подкрепата
Маса: В Мелбърн ще бъде много трудно

_________________
....................................................................Нов Внос!
ИзображениеИзображение


15 Мар 2010, 19:11
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 4 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Copyright 2018 bgbmw.com
Powered by phpBB